LiveART s Maryleen Schiltkamp, Janem Bartošem a Tomášem Jamníkem – Novoměstská radnice

 

MUSIC PAINTING

MUSICPAINTING is a new performance art, combining music, dance and painting directly by making a painting during the concert, recital or dance; a visual creation on a canvas following the musical movement and the color of sound at the same time, as a unique experience.

In a way of performance that an audience can relate too, feels captured and excited by, and enhances their experience of the musical piece or dance. In such a way, that the interaction between musician, dancer and painter is essential to the experience.

During the live-performance, the previous preparations and studies are helpful but not definite – it all happens in the very moment! – as much as I aim to carry out a plan and anticipate my movements, it is always a musical experience that happens to me in interaction and is thereby a totally open form with a strong improvisational element.

MALOVÁNÍ HUDBY

MALOVÁNÍ HUDBY, neboli tzv. musicpainting, je novým druhem divadelního umění, spojující hudbu a malování, spočívající v tvorbě malovaného obrazu přímo během koncertu nebo recitálu souběžně s hudbou. Jedná se o vizuální tvorbu na plátně, které znázorňuje unikátní spojení hudebních vět a barvy zvuku.

Publikum se cítí být uchváceno a nadšeno okamžitou tvorbou, kterou nabízí Musicpainting. Plynutí barev a rychlé pohyby štětce mohou obohatit jejich prožitek hudebního díla. Nejzajímavější části je vidět právě zrození obrazu, jehož malování začíná se začátkem hudební kompozice, a končí jeho dozvukem.

Během živého představení se vše odehrává přímo na očích. I když připravuji nějaký plán a své pohyby, vždy jsem ovlivněn(a) hudbou, proto moje představení je vždy interaktivní, otevřenou formou se silnými prvky improvizace.

 

  • 2. 5. 2017, 19:00
  • Velký sál Novoměstské radnice
  • Program: J. S. Bach, Arvo Pärt, Miloslav Kabeláč a Robert Schumann.
  • Vstupné: plné 240 Kč / senioři a studenti 120 Kč
  • Předprodej vstupenek

 

Maryleen Schiltkamp

Maryleen is a visual artist who exhibited in galleries and museums, and performed on festivals in ao. London, New York, Los Angeles, Tokyo, Curacao, St.Petersburg and Prague. Her oil paintings combine classical order with colourful temperament, and a wide reference to the continuity of tradition in art.

In recent years, Maryleen has been fascinated by the visual parallels of musical movement and color relating to sound, through which a collaboration with musicians developed, in combining exhibitions and recitals (Musical Paintings), mixed-media projects for video-film (Musical Paintings in Process), and most recently, performances of action-painting during a recital (Musicpainting Live).

At present, Maryleen lives and maintains studios in both Prague and Amsterdam

 

Maryleen Schiltkamp

Maryleen Schiltkamp je hudební umělkyní, jejíž práce jsou vystavené v galeriích a muzeích, a která vystupovala na festivalech v Londýně, New Yorku, Los Angelesu, Tokyu, Curaçau, Petrohradu a Praze. Její olejomalby spojují klasický řád s barevným temperamentem, a silně odkazuji na kontinuitu tradice v umění. V posledních letech Maryleen byla uchvácena tím, jak hudební věty a barva spolu souvisí, a její spolupráce s hudebníky spojila výstavy a recitály (Hudební obrazy), smíšené mediální projekty pro videofilmy (Hudební obrazy v procesu), a před nedávnem i malování během recitálu (musicpainting). V současné době Maryleen žije a provozuje svá studia v Praze a Amsterodamu.

 

Tomáš Jamník

Tomáš Jamník patří k nejvýraznějším českým violoncellistům, v současnosti žije v Berlíně. V roce 2006 se stal vítězem 58. mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro. V roce 2011 se stal finalistou a držitelem zvláštní ceny na soutěži Pierre Fourniere Award v Londýně. Společně s Janem Fišerem a Ivo Kahánkem je členem Dvořákova tria. Vystoupil sólově s orchestry v České republice, Izraeli, Německu, Španělsku, Japonsku, Korei či U.S.A. V březnu letošního roku provedl ve Velké Británii Schumannův violoncellový koncert s Philharmonia Orchestra pod vedením Jakuba Hrůši. Jeho první CD pro Supraphon bylo v časopisu Harmonie označeno jako „debut desetiletí“.

 

Jan Bartoš

Jan Bartoš za své koncerty získává uznání domácí i zahraniční kritiky, italský deník Il Roma jej zařadil k „nejlepším evropským klavíristům“. Je vítězem mnoha zahraničních soutěží, mj. tří soutěží v New Yorku. Koncertoval v mnoha evropských zemích (Německo, Rakousko, Francie, Itálie, Španělsko, Polsko, Holandsko) a v USA. V roce 2009 debutoval v New Yorku v Beethovenově Koncertu pro klavír a orchestr Es dur s Manhattan Philharmonia. Ve stejném roce absolvoval sólová vystoupení v Carnegie Hall, Merkin Concert Hall, Juilliard School a Rockefeller University v New Yorku. Jako sólista vystupuje s Českou filharmonií, Pražskou komorní filharmonií ad.

About the Author:


Sorry, the comment form is closed at this time.