• O nás
  • Výstavy
  • Galerie
  • News
  • Recenze
  • Doprovodné programy
  • Kontakt

NEWS

Zář 15
by Nová galerie in Exhibition 0 comments

JULIUS REICHEL: DEATH ROW / 16. 3. 2014 / ALL TIME HIGH – NoD

JULIUS REICHEL: DEATH ROW / 16. 3. 2014 / ALL TIME HIGH – NoD Malba je pro Reichela výzvou ke zkoumání jejich hranic a očekávání, které standardně vzbuzuje. Reichelovy práce problematizují současnou praxi globalizovaného a digitalizovaného světa umění, zkoumají vztah závěsného obrazu a jeho rozvíjení v rozličných situacích. Malba prostupuje do dřevěných objektů, recyklovaných „second-handových“ textilií či rozsáhlejších instalačních celků, které rozehrávají malířské tvarosloví v čase a 3D prostoru. Některé situace přesahují až k intervencím do veřejného prostoru, do kterého vnáší moment neočekávanosti, „bezdůvodnosti“. Derivované elementy rozličných mytologií se stávají základními prvky obrazového prostoru a třírozměrných objektů, které jsou zasazeny do environmentu symbolů tržního (post)kapitalismu. Julius Reichel v hloubkově oddělených plánech vrství na sebe libovolně až tři různé vizuální systémy a načrtnutá témata. Základním backgroundem malby jsou jakési elementární mikroskopické modely hmoty či améb, vesmírné DNA, které se vznáší nad již neidentifikovatelným silovým polem, cyklickým tokem základních stavebních bitů světa a zkušenosti. V některých obrazech na tuto podmalbu aplikuje někdy lineárně pojaté, ale častěji až v kubisticky analyzující perspektivě vyvedené malby postav připomínající piktogramy maysko-aztéckých mytologických figur či tváří mýtických postav. V eventuálně třetí, nejsvrchnější rovině obrazu promalovává různé předmětné symboly, heraldické znaky či loga luxusních lifestylových značek. Různé druhy […]
Read More
1303
0
Zář 04
by Nová galerie in Exhibition 0 comments

We want machines to become more human while we are becoming machines – UMPRUM

Multimediální projekt studentů Ateliéru módní tvorby Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze Artificial Intelligence zaujal organizátory festivalu ARS ELECTRONICA v rakouském Linci natolik, že je pozvali jako jednoho z hlavních hostů festivalu v sekci Campus. Představí se zde výstavou We want machines to become more human while we are becoming machines. Studenti pod vedením Pavla Ivančice pojali módu jako interdisciplinární platformu a po dobu dvou semestrů zkoumali fenomén umělé inteligence z pohledu generace Mileniálů. Propojovali zde nové technologie a postoje společenské odpovědnosti a udržitelného přístupu k produkci a spotřebě. „Projekt čerpá z rozpoznání umělé inteligence jako nástroje, který nám může pomoct, jak být více lidskými. Uvědomujeme si, že pozice člověka je nejistá a že jako lidé jsme nedokonalí. Chybování a nedostatky však lidi vedou ke kreativitě a improvizaci, a díky tomu máme za pomoci nových technologií možnost měnit situaci k lepšímu“, říká vedoucí ateliéru Pavel Ivančic. Modelům, které bude možné na Ars Electronica s tématem Error – the Art of Imperfection vidět, předcházel intenzivní výzkum, experimentování a konzultace s řadou odborníků z oblasti inovací a nových technologií. Studenti do nich vnášejí vlastní kreativní vizi, originální metody a jedinečné nápady. Přináší tak řadu různých přístupů, jejichž cílem je pozitivní změna ve společnosti. […]
Read More
1059
0
Zář 04
by Nová galerie in Exhibition 0 comments

Mechanical – UMPRUM

Mechanical / Výstava studentů a čerstvých diplomantů Ateliéru produktového designu UMPRUM na Design September v Bruselu   Ateliér produktového designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze se na Design September v Bruselu představí již posedmé. Tentokrát si připravil hravou instalaci plnou strojků a tradičně vyráběných zařízení Mechanical. V současné době rozšíření počítačových dovedností a programů, získávají studenti stále lepší nástroje a možnosti, které jim otvírají nové kreativní prostory. Je ale pochopitelné, že fokus na virtuální prostředí často znamená i ztrátu řemeslné zručnosti a především ztrátu kontaktu s výrobním prostředím. „Návratem k analogovým technologiím, kresbě, skicování a tvorbě modelů v různých typech dílen jsme chtěli ve studentech podpořit materiálovou „citlivost“ a pochopení historických souvislostí. Naše prezentace se zaměřuje na mechanický pohon různých výrobků či výtvarných objektů“, říká k zadání jeden z vedoucích ateliéru prof. Jan Neměček. Studenti Ateliéru produktového designu pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové se zadání chopili s velkou chutí a kreativitou. Vytvářeli hodiny, gramofony, hračky či pohyblivé skulptury, které využívají „vnitřnosti“ starých budíků, šicí stroje, mechanické natahovací hračky. „Věříme v hravost, ale i brutální estetiku strojů, která nám může pomoci rozšířit naše virtuální obzory. V naší prezentaci se zaměřujeme také na spolupráci s výrobci, například gramofony studentů v bakalářském studiu byly vytvořeny […]
Read More
1144
0
Zář 04
by Nová galerie in Exhibition, Recenze 0 comments

Power of Identity II. na Mercedes-Benz Prague Fashion Week – UMPRUM

Power of Identity II. na Mercedes-Benz Prague Fashion Week Po úspěšné prezentaci kolekce Power of Identity na jarní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW), byl Ateliér designu oděvu a obuvi znovu přizván k prezentaci na podzimní edici s druhou části projektu Power of Identity II. Klauzurní projekt Power of identity II: Memory Fashion Message navazuje na předchozí aktivity ateliéru, zejména na projekt Japonsko – klidná síla, který studenti úspěšně prezentovali na prestižním Bunka Fashion Graduate University (BFGU) Fashion Weeku v Tokiu. Při příležitosti výročí sta let od založení samostatného Československa se vedoucí ateliéru Liběna Rochová rozhodla pro zadání ,v akademickém roce 2017/2018, které akcentuje reflexi tradic a národní kulturní historii. Ve spolupráci s významnými českými výrobci jako Baťa a Preciosa vznikly ucelené kolekce oděvů, obuvi a doplňků, které těží z typických řemesel i kulturně-uměleckého odkazu české společnosti. Studenti ateliéru si spolupráci s velkými průmyslovými podniky vyzkoušeli přímo ve výrobě, a to především v prestižní italské obuvnické továrně Kallisté v Benátkách. Inspiraci čerpali výhradně z české kultury, a to tak, aby byl výsledný produkt reprezentativním a po umělecké i technologické stránce konkurenceschopným i na mezinárodním trhu. Tvorba kolekcí byla po celou dobu konzultována s odborníky na národní kulturu a umění a […]
Read More
970
0
Zář 04
by Nová galerie in Exhibition 0 comments

Viktor Frešo: Tak tomu říkám koncept – DOX

Viktor Frešo: Tak tomu říkám koncept Rozmanitá absurdní a podvratná prohlášení či slovesné intervence v galerijním i veřejném prostoru se pro několik generací konceptuálních umělců stala základním nástrojem, s jehož pomocí je možné nabourat se hluboko do vědomí diváka a probudit v něm zcela jiné než jen estetické vjemy: pohoršení, šok, vztek či kritickou reakci. Slovenský umělec Viktor Frešo se však na prahu nového milénia rozhodl celou tuto obrovskou a sofistikovanou výbavu konceptuálního umění – intelektuální i materiální –, nechat u cesty. Není sám, koho v posledních desetiletích irituje vyprázdněnost, nabubřelost a spekulativnost konceptuálních projektů a především jejich beznadějná izolovanost od reálných emocí a možného uměleckého prožitku. Jako lék na novodobý lartpourlartismus nabízejí práce Viktora Freša řadu razantních řešení, která berou „umělecký provoz“ útokem a umělci i divákovi umožňují vrátit se k sobě a uplatnit své nezadatelné právo na svobodné vnímání, promýšlení a prožívání umění. Frešo přitom s jízlivým zalíbením sahá po klasických žánrech, které vzápětí bez skrupulí torpéduje. V sebezpytném autoportrétu Som zamindrákovaný kokot či konkretistické textové variaci Nebudem najlepší a najznámejší slovenský umelec! bourá čelním nárazem společensky ustálený a svatě hájený status umělců a dalších „lidí od umění“, kteří často bývají jen prodavači s teplou vodou a nemají […]
Read More
561
0
Zář 04
by Nová galerie in Blog, Doprovodné programy, Exhibition, Recenze 0 comments

Landscape festival Praha 2018

Landscape festival Praha 2018 Landscape festival pokračuje, na září připravuje mimo jiné zajímavé debaty, diskuze i publikaci Život v Praze již od začátku prázdnin zpestřuje šestý ročník festivalu Landscape. Na 60 výtvarných děl, instalací a intervencí do veřejného prostoru od českých i zahraničních architektů a umělců s podtitulem Objevte pražskou divočinu! ozvláštňuje dosud poměrně problematické lokality. Jsou to místa mimo centrum hlavního města, o nichž se vedou stálé diskuze, tedy Vítkov, Rohanský ostrov a Štvanice. Mezi umělci a architekty, kteří se do projektu zapojili, najdeme mimo jiné Kurta Gebauera, Milenu Dopitovou, Tomáše Vaňka nebo H3T architekty, skupinu Woven či Trevisan ateliér+. Důležitou součástí festivalu budou v září diskuse či komentované prohlídky, jejichž cílem je poukázat na chybějící nebo špatná řešení městské krajiny a hledání cesty k těm správným. U příležitosti festivalu vyjde také česko-anglický průvodce PRAGUESCAPE představující výrazné projekty krajinářské architektury, které byly realizovány na území Prahy v posledních zhruba třiceti letech. Doprovodný odborný program 5. září nabídne komentovanou prohlídku spojenou s debatou o urbanistickém vývoji dolního Žižkova s přesahem do výtvarného umění, diskutovat budou například Tomáš Mikeska, radní pro územní rozvoj M. části Praha 3 nebo historik umění Jiří T. Kotalík. 10. září bude pod názvem Urbánní struktury revitalizovaných […]
Read More
581
0
Srp 31
by Nová galerie in Exhibition 0 comments

Všechno mi může být ničím / Everything Means Nothing To Me – Galerie UM / UMPRUM

Všechno mi může být ničím / Everything Means Nothing To Me je píseň Elliotta Smithse, která se stala hlavní inspirací první podzimní výstavy v Galerii UM. Navádí k pátrání po hodnotách a cílech a zároveň dává naději, že citová investice a osobní prožívání je stále nejtrvanlivější silou, nebo dokonce vším. Autoři David Fesl, Kateřina Holá a Jiří Kovanda přistoupili k práci v galerijním prostoru jinak, než je obvykle zvykem. Pracují ve společném tvůrčím týmu, kde se stírá role kurátora a umělce. Svou roli zde hraje i prostor Galerie UM, která se pro ně stala jedním z určujících faktorů instalace. Výstava diváka vtahuje přímo do děje a klade důraz na poetiku, význam a symboliku. „Díla vznikají přímo pro konkrétní situaci a prostor. Od této výstavy si slibujeme vykročení z našich pohodlných poloh. Pracujeme s několika vrstvami. Zajímají nás setrvačné vztahy, lepkavé doteky a utajované styky těchto vrstev a jejich vzájemné ovlivňování. Pomocí romantických mikropříběhů dáváme vzniknout většímu komponovanému prostředí protkanému množstvím asociací a zoufale velkých gest“, přibližují projekt jeho autoři. Všechno mi může být ničím / Everything Means Nothing To Me přímo komunikuje s divákem. Je jedno, že někdy může vyznít až romanticky naivně. Důležitý je pro ni problém navazovat vztahy […]
Read More
567
0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Nejnovější příspěvky
  • JULIUS REICHEL: DEATH ROW / 16. 3. 2014 / ALL TIME HIGH – NoD
  • 11:55: PRAVDA O 17/11 – NoD
  • MASO KRŮTÍ: ČEKÁNÍ NA KOKOTA – NoD
  • JULIEN BAKER / SUPPORT: BECCA MANCARI – NoD
  • ŠKOLA PSYCHOLOGIE: O LÁSCE A ON-LINE SEZNAMOVÁNÍ – NoD
  • Lektorská prohlídka Ateliéru Františka Bílka – GHMP
  • Výtvarný workshop k Trojskému vinobraní 2018 – GHMP
  • Dynamika v architektuře II. – workshop pro děti s rodiči na mateřské a rodičovské dovolené / k výstavě Santiago Calatrava: Art and Architecture – GHMP
  • JPEGy současné architektury – moderovaná diskuse / k výstavě Santiago Calatrava: Art and Architecture – GHMP
  • 24. výstava Hry a hlavolamy – Novoměstská radnice
Archivy
  • Září 2018
  • Srpen 2018
  • Červenec 2018
  • Červen 2018
  • Květen 2018
  • Duben 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Prosinec 2017
  • Listopad 2017
  • Říjen 2017
  • Září 2017
  • Srpen 2017
  • Červenec 2017
  • Červen 2017
  • Květen 2017
  • Duben 2017
  • Březen 2017
  • Únor 2017
  • Leden 2017
  • Prosinec 2016
  • Listopad 2016
  • Říjen 2016
Rubriky
  • Blog
  • Doprovodné programy
  • Exhibition
  • Galerie
  • Nezařazené
  • Recenze
Copyright © 2016 ARTGUIDE. All Rights Reserved.