Dub 27

SLAVNOSTNÍ VYHLÁŠENÍ VÍTĚZŮ SOUTĚŽE BATA YOUNG DESIGNERS CHALLENGE 2017

Praha, 23. dubna 2017 – Nejzdařilejší návrhy českých mladých designérů z Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové včera ocenila porota soutěže BATA YOUNG DESIGNERS CHALLENGE 2017. Vítězem soutěže se v kategorii dámské obuvi stala Linda Zabilková se svým návrhem „Change it!“ a v kategorii pánské obuvi pak Adam Kost s návrhem „Straight black“. Ceny na slavnostním večeru v kulturním centru La Fabrika v pražských Holešovicích předali – přední česká violoncellistka Terezie Kovalová a samotný Alberto Del Biondi, světoznámý italský designér, který dlouhodobě se společností Bata Global spolupracuje. Předávání byly také přítomny významné osobnosti kulturního a společenského života doc. Liběna Rochová, vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM a Tonya Graves, ambasadorka nového Brand Manifesta Me&Comfortable With It. Nechyběli ani představitelé společnosti Alexis Nasard, Thomas Archer Bata, Thomas George Bata a Christopher Kirk.

Společnost Baťa se dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s mladými talentovanými návrháři
a snaží se jim dát možnost prosadit se ve světovém měřítku. Do letošního prvního ročníku soutěže se zapojilo celkem 18 studentů z Ateliéru designu oděvu a obuvi Vysoké školy uměleckoprůmyslové pod vedením doc. Liběny Rochové. Její semestrální studentský projekt „Spirit of Style“ se stal skvělou příležitostí pro zapojení do této soutěže. Vítězové soutěže budou mít možnost realizovat své návrhy pod taktovkou společnosti Baťa. Jeden ženský pár
a jeden mužský pár obuvi budou následně vyrobeny a prodávány v limitované edici
v největších Baťa obchodech po celém světě.
„Jsme nadšení ze spolupráce s Liběnou a jejími studenty. Projekt byl velmi zábavný a designéři si užívali vymýšlení návrhů a následnou práci v továrně. Pokud jim tato naše podpora jednou pomůže v jejich budoucí kariéře, náš tým se bude cítit nesmírně hrdý,“ říká Thomas Archer Bata, Chief Marketing Officer Global Bata.
„V roce 2017 jsme uvedli u příležitosti prvního celosvětového Baťa Fashion Weekendu soutěž mladých designérů, kde skupiny talentovaných studentů z UMPRUM představily a odprezentovaly své originální projekty. Finalisté soutěže poté vlastnoručně vyrobili vzorky svých bot v naší továrně v Dolním Němčí,“ doplňuje Jana Barbati Chadová, Marketing Manager Global Bata.
V porotě letošního prvního ročníku BATA YOUNG DESIGN CHALLENGE 2017 zasedli Thomas

Archer Bata, pravnuk zakladatele společnosti Tomáše Bati, Marcos Canovas, Brand Manager Global Bata, Jana Barbati Chadová, Marketing Manager Global Bata, František Bělíček, ředitel továrny Baťa v Dolním Němčí, doc. Liběna Rochová vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM a další členové globálního Bata týmu. Porota se při svém rozhodování zaměřila nejen na kreativitu, nápaditost, inovativní přístup, ale také na realizovatelnost návrhu a také prodejní appeal.
VÍTĚZ KATEGORIE DÁMSKÁ OBUV

Linda Zabilková
1. ročník navazujícího magisterského studia Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM
Návrh: „Change it!“

Myšlenka tohoto projektu navazuje na projekt Personal coat, kde Linda vytvářela kabát pro herečku Aňu Geislerovou. Kabát byl inspirovaný pánskými prvky, kabáty po dědečkovi, starými klasickými střihy a siluetami. Toto téma je Lindě blízké, a i při navrhování bot byla inspirovaná pánskými prvky, pánskými elegantními polobotkami „oxfordkami“ a jejich tvarováním
a střihem.
Nejzajímavějším prvkem bot je používání magnetů, které jsou součástí bot i dekorací. Nositel si vybere ozdobu a místo na botě, kam ji umístí. Změní tak celkový vzhled boty a ozdoby může měnit podle nálady nebo příležitosti. Samozřejmě je možné ozdoby nepoužít a nosit pouze elegantní a pohodlné boty. Tento design dává prostor kreativitě, variabilitě a individuálnímu přístupu nositele. Vyrobením ozdob se také využije mnoho zbytků materiálu a prostřihu, které by jinak byly odpadem.

 

VÍTĚZ KATEGORIE PÁNSKÁ OBUV
Adam Kost
2. ročník bakalářského studia Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM
Návrh: „Straight black“

Adam Kost byl při navrhování bot „Straight black“ inspirován strukturální linií architektury, jejíž obraz vložil do černého šněrování. Vytvořil obuv, která je vhodná pro městský život muže i ženy. Kontrastní oranžová podšívka a žíhaná podrážka jen dávají vyniknout jednotlivým detailům, které směřují k harmonickému celku.
Doc. Liběna Rochová, vedoucí Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM
Oděvní designérka Liběna Rochová se věnuje oděvní tvorbě v plné šíři jejího dnes možného uplatnění. Od 80. let, kdy vstoupila na scénu české módní tvorby, získala mnoho cen
a nominací. Jejím posledním úspěchem je cena Grand Designér roku 2015 a Módní designér roku v soutěži Czech Grand design. Formou přehlídek a výstav se nesčetněkrát prezentovala doma i v zahraničí.
Od roku 2008 je vedoucí Ateliéru oděvu a obuvi na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, který získal věhlas nejen v České republice, ale i v zahraničí (pravidelně se prezentuje
ve světových módních metropolích jako je Tokio, Londýn, New York). Pod jejím vedením studium absolvovala řada významných mladých návrhářů a designérů, kteří se dokázali uplatnit nejen v Čechách, ale uspěli i na mezinárodní úrovni.
Dvakrát do roka uvádí své limitované kolekce v rámci vlastní značky. Její přístup k oděvní tvorbě vystihují především tematické kolekce, jednou ročně pak tvoří inspirativní kolekce otevřené více fashion art, v nichž nejlépe rozvíjí své kreativní přístupy k oděvu. Kolekce Pocta sklu, StainSoul Seal nebo Oděvní partitury jsou toho dokladem.
Modely vždy doplňuje obuví vlastního designu. Spolupracuje se sklářskou firmou AJETO, kde realizuje své šperky nebo objekty.
*****

O SPOLEČNOSTI BAŤA
Společnost BAŤA, akciová společnost se řadí mezi významné české firmy s dlouholetou tradicí. Její úspěch je v České republice i ve světě spojovaný zejména s výrobou a prodejem obuvi.
Baťa, jehož síť tvoří v současnosti sedm desítek prodejen, patří mezi největší české prodejce obuvi. Mnoho prodejen, které jsou součástí Baťa maloobchodní sítě, byly baťovskými obchody již ve 20. a 30. letech. Mnohé z nich prošly nebo aktuálně procházejí rozsáhlými rekonstrukcemi a modernizacemi, neboť cílem společnosti Baťa je vybudovat pro své zákazníky prvotřídní pohodlí moderního designu, které se týká jak uspořádání prodejen, tak i poskytovaní kvalitních služeb.

O VYSOKÉ ŠKOLE UMĚLECKOPRŮMYSLOVÉ V PRAZE
Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze byla založena v roce 1885. Po celou dobu své existence se řadí mezi nejkvalitnější vzdělávací instituce v zemi. Důkazem je množství úspěšných absolventů, kteří patří mezi respektované odborníky s prestiží přesahující hranice České republiky. Škola se dělí na katedry architektury, designu, volného umění, užitého umění, grafiky a katedru teorie a dějin umění. Jednotlivé katedry se dále

člení na ateliéry dle své odborné specializace, vedené uznávanými osobnostmi české umělecké scény. Dvakrát do roku je škola otevřena veřejnosti při prezentacích studentských prací „Artsemestr“. Každoročně pořádá více než 15 výstavních akcí, z toho polovinu v zahraničí. Pražská UMPRUM, jako jediná východoevropská škola, figuruje v indexech prestižních evropských a světových uměleckých učilišť.
INFORMACE O ATELIÉRU DESIGNU ODĚVU A OBUVI
Hlavní myšlenka nového konceptu ateliéru je zaměřena na kreativní pojetí oděvní formy. Součástí tohoto pojmu je obuv a doplňková tvorba. Tato hlavní cesta, koncentrace na vyvíjení kreativního myšlení, by měla mít v podobě konečné formy podobu jedinečné kreace, která předchozí druh oděvu, obuvi, doplňku převede k formě volného umění.
Svobodomyslnost a hledačství cílí na objevování vlastních zdrojů s důrazem na osobnost studenta. Tato myšlenka podpory osobnosti a kreativního rozvoje studenta patří k nosným myšlenkám ateliéru.
Vedle tohoto tvůrčího hledání s přesahem do „fashion art“ nebo „fashion at the edge“ je student veden ke schopnosti přenést tuto volnou tvorbu do komerčně definované konfekční formy, s přípravou na „reálný svět“ českého a světového konfekčního průmyslu. Student je veden k tomu, jak založit značku a jak vést firmu. Zásadou je cesta k výtečnému řemeslnému zpracování, v oblasti krejčovského i tzv. haute-couture, tedy řemeslně náročnému zpracování. Je nutné získat znalosti se současnou moderní technologií z oblasti materiálů nebo zpracování.
Kolekce studentů Ateliéru designu oděvu a obuvi se pravidelně představují ve světových módních metropolích, jako jsou New York, Londýn nebo Tokio. O jejich úspěších svědčí také řada ocenění nejen na tuzemské scéně, ale i v zahraničí.
****
Kontakt pro média:
BAŤA: Kateřina Kaňová, Brand manažerka, katerina.kanova@bata.com, 730 811 421
AGENTURA FRIENDLY FRIENDS: Andrea Jandová, andrea.jandova@friendlyfriends.cz, 602 286 947

About the Author:


Sorry, the comment form is closed at this time.